söndag 20 februari 2011

"Smålänningstips"

Har fått funderingar om mina "luckor"...
Ville så gärna ha en fin jalusi/fönsterlucka, gärna så där äkta gammal och sliten eller för den delen skulle det funka med en ny å snygg me´...
Men de jag fann var liiite för dyra för mig.
Men så kom jag på det!
Å jag fick mina jalusier!

Inte de största men fungerar perfekt som ett insynsskydd i köket...
står ett bakom radion till höger i bild.
Det andra har fått flytta runt lite varstans å står nu i hallen.

Så därför ska jag idag ge ett tips, ett äkta "smålänningstips"!



Köpte ett gammalt badrumsskåp på loppis, tror jag gav 40:- för det.
Skåpet var allt annat än käckt och mannen i mitt liv skämdes när han fick kånka runt med det!
Men det var det värt tycker jag!
*ler*

Så håll utkik efter gamla badrumsskåp, det är mitt "smålänningstips!"



Önskar er som kikar in ett gott slut på veckan och en härlig start på nästa!
♥Kram Mimmi♥

Pssst Nöjd Lily?


10 kommentarer:

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vilket underbart tips! Riktigt snyggt. Vad fint det var med den stora och de små krukorna:)
Ha det gott!
Stor Kram Annelie ♥

Nyanser av vitt sa...

Så fint och till bra pris :O)
Kramis

Vita Falkens Lantliv sa...

Smart idè! Fast det visste du ju redan;)
Tips är alltid bra att få, så niger och tackar!

Kram Susanne

Hemma hos Razzel sa...

Kul idé! Visst är det roligt när det klickar till och man kommer på något smart och enkelt?!!

Bittan sa...

Jag gjorde samma sak i somras men lämnade kvar skåpet :-)De stackars luttrade loppistanterna som jobbar där ideellt
skakar ofta på huvudet. Fattar inte varför haha.
Missa inte mitt tema imorgon vännen.
Tror att det behövs nu.
Kram Bittan

Anneli sa...

Hejsan.

Tack för tipset.
Blev ju jättefint.

Allt behöver inte vara dyrt och från "Fina" butiker utan man kan få till sååå mycket snyggt själv!!!!

Ha det gott,
Kram Anneli.

Lily sa...

Vilket underbart tips!!
TUSEN TACK Mimmi ♥
Visst är jag nöjd! HElnöjd ♥
Ha det gott
Kramen
Lily

Liza sa...

Hihi.. vilken bra ide!
Oj så fin kruka, letar efter nåt liknande till mitt finrum!

Kram Liza

Lily sa...

Ja, visst é dé ;-))
Underbart kök du har!
Ha en fin vecka
Kramiz Lily

Fredde sa...

Känner till smålänningstipsen från min familj. Småländsk far.
Skitbra idé du kom med när man inte har gott om peng i börsen så får man använda fantasin till skapa något av loppis, skrot eller möblera om o flytta om så känns det nytt o fint.

Kramis Fredde