tisdag 26 januari 2010

Missbruk?

Under hösten och vintern är jag storkonsument av ljus.
Värmeljus, kronljus, blockljus... här är alla ljus välkomna!



Mannen i mitt liv säger att jag missbrukar ljus och att det kan räcka med kanske två i varje rum ... Missbruk?!? Kanske till viss del sant.

Är ju lite beroende av ljusens varma sken och den mysiga stämning som några ljus ger.



Försöker att rättfärdiga mitt konsumerande genom att återvinna ljuskopparna efter värmeljusen.
Då kan jag dessutom glädja barnen som deltar i Värmeljusjakten.
Ju mer jag eldar ju gladare blir barnen :)



Så när jag i kväll far runt i huset och tänder upp, så är jag ingen ljusmissbrukare utan en miljövänlig glädjespridare.
Så det så!!



Hoppas att även ni återvinner era ljuskoppar! Bra för samvetet & miljön!

Kram Mimmi

1 kommentar:

Emelie sa...

Levande ljus ger näring åt själen. Det är så mysigt! Varje kväll tänder jag en massa ljus och bara myser! Mmmm...

Ha det gott och elda på *ler*
Tack för dina rara ord om mina foton! Det värmer!
kram Emelie