tisdag 14 juni 2011

Lavendeldoft

På altanen har det i år fått bli ljuvlig lavendel!
Vacker i sig och magisk i sin doft!
Har satt stora plantor i en rejäl zinkbalja för att jag ville få en massiv lavendel upplevelse.
Å det är helt underbart att sitta ner i solen och insupa doften!
Härom morgonen när jag satt där med mitt kaffe och drog handen genom lavendeln fick jag syn på detta...
Som siameser sitter blomstjälkarna samman och har kommit i blom, lite häftigt tycker jag!
Ikväll ska jag ut och äta med jobbet, ska bli mysigt!
Vissa ska avtackas vilket alltid är lite vemodigt...
Önskar er en fin tisdag!
♥♥♥
Kram Mimmi
♥♥♥

16 kommentarer:

Maria sa...

O ja lavendel är helt klart min favorit doft tror jag. Mina lavendel håller på att slå ut nu...lite sena eller ? Men vad kul med dessa som vuxit ihop ...så gulligt Kram Maria

Anneli sa...

Hejsan.

Lavendel både doftar gott och är vacker!!!

Tycker det är så fint att torka och hänga upp små knippen sedan i höst och gå och lukta på och tänka på sommaren!

Ha det så trevligt i kväll,
Kram Anneli.

Unknown sa...

Härlogt med lavendel. Hade bestämt mig för vit lavendel iår men har ennu inte fått tag i några.
Ha en kul kväll, kram Ing-Britt

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härligt med Lavendel och så fint ihop med zink. Jag tänkte köpa Lavendel i helgen som var, men jag hittade inga fina. Vilken lustig kvist med Lavendel...enäggssjulingar? =)

Hoppas du får en trevlig kväll tillsammans med arbetskamraterna!
Kram,
Regina

Ellinor sa...

Mmm... Visst är det ljuvligt med lavendel. Den blomman gör mig lycklig i hela kroppen. Hoppas du fick en trevlig kväll! Vi har tackat av en riktig eldsjäl på jobbet idag som jobbat där i 35 år och fortfarande brinner för sitt jobb! Det blir jag imponerad av!
Kram
Ellinor

Anki sa...

Japp lavendel är helt klart bättre än min "kattpisskaffedoft", hihi...Såg att mina lavendel oxå började knoppa nu, så snart så! Å vilken vacker vit ros, tro om man kan ha såna tillsammans med lavendeln i rabatten?...jag letar rosor som en tok, men blir alldeles villrådig av alla vackra sorter & dofter!

Sköt om dig nu & goa kramen!

freddesvitahem sa...

Nu nalkas det lavendeltider.
Underbart. Jag kommer glädjas åt färgen och doften som sprids i gården.
Dags och plocka in buketter och hänga in eller ställa i vaser i huset.
Njut av.
Kram

Bittan sa...

Jag håller på att öka mitt "lavendelhav" i trädgården för varje år..... men att sätta i kruka på altanen har jag inte gjort än.
Det får bli nästa år !
Vi ska åka till lavendelns förlovade land i aug ,då ska jag tänka på dej :-) Finns det ngt så underbart som hela fält, det är annat än mitt yttepyttelilla "hav" det.

kram Bittan

Anonym sa...

dessa underbart doftande lavendel.

önskar dig en ljuvlig dag

Vintage House sa...

Hej
Lavendel är helt ljuvligt luktar så fantastiskt...
ha en fin dag
kram
sandra

hemma hos lilla mej sa...

Lavendel är ju bara så underbart.Luktar ju bara så gott.Ha nu en skön onsdag.Kraaam Rita ♥

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Mmmm ja, känner doften ända hit!! *ler*

Annat är det med prästkragarna som jag tog in, för huu vad de "doftade" efter ett par dagar inomhus ;)

Ha en fin kväll!
Kram kram

A House With A View sa...

Åh vilka hääärliga bilder! Älskar lavendel men äger faktiskt inte en enda!! Inte än :)) Drömmer om en lavendelhäck!

Ha så kul i kväll!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Pilo sa...

Oj va mycket fina blommor det är på din sida just nu. Jag bara njuter!

Vita huset 28 sa...

Hej va vackert med så mycket fin lavendel. Har satt några plantor för första gången. Ska plocka o ta in sen. De har precis börjat o blomma så smått så inte så mycket doft än
Kram Camilla

Maria sa...

Kikar in för att önska en skön SOMMAR ♥
Kramar från Maria