lördag 11 juni 2011

Förgänglighet

Inte var det meningen att det skulle bli ett så här långt blogguppehåll...
Livet har gått på hög varv... men ändå inte...
Mycket tid har spenderats på resande fot, olika resmål och i härligt sällskap-underbart!
Bunkring av energi och positivitet!
Men många timmar har också lagts på grubblerier och negativiteter
-inte bra alls!
För vissa saker kan man inte styra över och andra bör man kanske rycka på axlarna åt...
Ska göra så nu, göra det bästa av saker inte stånga mig blodig över saker jag ändå inte kan styra...
Men så är det andra saker, nära å kära som man inte kan släppa i sina tankar...
De som man vill så väl men inte räcker till för...
eller som man inte vet hur man ska finnas för...
Men jag finns!

Så jag påminner mig själv varje dag att leva NU!
Inte nödvändigtvis fånga dagen... men att finnas NU i livet!
Å så hoppas jag att det räcker...
Vallmons i sin skira skönhet och sin förgänglighet tillsammans med ett NU!
Som en illustration till mina funderingar...
♥♥♥
Kram Mimmi

4 kommentarer:

Mia sa...

Ibland är det så att tiden inte räcker till framför allt för de i sin närhet. Det finns de som tar energi från en och det gäller att inte tänka för mycket för då blir man galen.
Många år av dåligt samvete, ilska och tårar har äntligen fått mig att sluta oroa mig.

Valmon är så fin har planterat några vid barnens lekstuga och ser fram emot blommorna nästa år.

Tänk inte för mycket för då blir man galen. Brukade min pappa säga och han vet.

Kram Mia

Lily sa...

Ibland är det omöjligt att räcka till! Att rycka på axlarna åt såndant man inte kan styra över är bra, fast svårt ibland..Försök tänka på vad som är bäst för dig och din familj, för det är viktigast i första hand.
Att leva nu är viktigt! Det försöker jag lära mig, och det har gått ganska bra :)
Önskar dig en fin söndag och ny vecka
Hoppas allt blir bra
Många varma kramar Lily

Ellinor sa...

Härligt att få njuta av fina bilder från dig igen och samtidigt få läsa kloka ord. Du har helt rätt och det du säger om att acceptera det man inte kan styra över är så sant. Ibland är livet hårt och ibland händer saker man inte kan kontrollera. Det enda man kan göra något åt är hur man tacklar det som händer. Hur man hanterar situationen. Ibland lättare sagt än gjort men jag försöker leva så så mycket det går.
Jag hoppas att det positiva ger mer än det negativa tar och så önskar jag dig en fin söndag och en bra kommande vecka!
Stor kram
Ellinor

Linda sa...

Hej Mimmi!
Vad härligt att få se ett inlägg från dig igen!
Dock verkar du ha haft det lite upp och ner efter vad jag förstår, inte kul. Jag tror att vi alla behöver träna oss på att inte låta sådant som suger energi ur oss ta för stor plats i våra tankar. Det är svårt, konstgt nog, det borde inte vara så. Jag har också precis lagt en gräsligt jobbig tid bakom mig, det gäller i och för sig arbete men har varit nog så energislukande och nedslående. Nu får vi se framåt och försöka fokusera på positiva saker, vi kanske kan hjälpas åt? En fika i sommar vore mysigt...
Många kramar Linda S