lördag 10 april 2010

Kalasandet är över...

för denna gång och vi gamla kan pusta ut och kalasbarnet börja längta till nästa år!
Tänk att han inte är något trött medans vi föräldrar känner oss som minst 100!
Huset är uppröjt och de enda spåren efter minimänniskornas framfart är ballongerna på dörren... skönt att ta tag i kaoset med en gång. För när man väl sätter sig är det kört, tröttheten kommer smygande...*ler*

Mitt höst och vinter missbruk har mer och mer övergått i vår och sommar missbruk, vilket innebär frosseri i blommor! Har lite svårt att lägga band på mig själv, vill ha blommor överallt!

Planteringen på trappan som jag gjorde häromdagen blev vita små penseér och murgröna. Älskar vita blommor men tyvärr försvinner de i husfärgen... men några vita måste vi ha!
Tycker mycket om växtstödet/kronan som jag fick när jag fyllde år förra året. Hade murgröna på det förra sommaren också och trivdes med det så det fick bli en repris i år.

Hoppas att ni har en härlig vårdag!
Kram Mimmi

13 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!!
Lämnar ett litet spår att jag kikat in!!!
Mysig blogg du har, kommer gärna igen;o)

Hälsningar Malin

Anonym sa...

Blir alltid så inspirerad och imponerad av dina foton!
Både på blommor, barn och andra saker! Fantastiska foton!
Skönt att höra att kalasandet gick bra, är ganska slitsamt men värt det för barnen!
Ha en fortsatt skön lördag!
Kram Tina

Lily sa...

Jag har samma missbruk - blommor :-)))

Ha det gott
Kram Lily

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Ah vilken snygg vårplantering!

De små liven är verkigen fulla av energi, vore glad om jag fick hälften ;)

Skönt att allt är iordning och att ni nu kan pusta ut och njuta av en förhoppningsvis lugn och trevlig kväll!

Kram kram

Cilla sa...

Såå underbara planteringar!!
Men visst är det något visst med alla
dessa ljuvliga plantor!!

Ja men tro jag att ni är lite matta
efter allt kalojsande..

En mysig kväll till er!!

Kramar Cilla nyckelpiga #ler#

Louise sa...

Så vackert igen! Vitt och grönt i blomsterrabatt är snyggt! Skön helg!

Fröken Fräken sa...

Vilket underbart arrangemang! Det blev så fint med penseer och murgröna ihop, och den där fina spaljeen..! Fin!!!
Ja, en del tycker ju att jag har mycket energi, men i jämförelse med barn, så ligger jag långt efter..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var jättefint med murgröna och vita penséer, jag tycker det passar perfekt till väggen. Och det växtstödet var så fint, som ett smycke i din plantering.
Ha en härlig söndag
Kramar
AnnaMaria

Mia sa...

Vilka fina vår och sommar blommor, jag gillar också murgröna och hoppas att min överlevt den långa kalla vintern. Vita penseer hade jag med förra året men de tog färg av huset och blev blåa hoppas på bättre tur iår.
Kul att du gillar min lilla japan dagbok.
Kram Mia

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Vi har vårt kalasande kvar ;)

Underbara blomarrangemang! Här har jag inte ens börjat..
Hoppas helgen varit skön o solig!
Kram Milla

Hanna sa...

Så fint arrangemang du har gjort. Gillar verkligen kronan.
Tack för titten och ha en bra vecka.
kram
Hanna

Anonym sa...

Hallå! Härliga bilder du visar. Blir jätteglad att du lagt till mig i din blogglista. Har gjort detsamma med dig. När vi köpt däckstolarna ska du få en utvärdering. :) Ha en bra vecka! Kram Sofia

Mys och hemtrevnad sa...

Åh, vad skönt...en blomster missbrukare till-då är jag inte ensam*fniss! Jättefin blogg du har. Är ny i bloggvärlden och tycker det är så roligt att titta in i denna världen. Välkommen till mig med om du har lust. MVH semlan