fredag 2 april 2010

Resan inställd!

Trots idoga försök att laga kvasten fick jag ge upp! Ställde in resan och släppte katten jag hade lyckats fånga!
Hade varit så kul att träffas men det får vi ta nästa år!

Tog istället en tur till grannbyn där jag ramlade över en påskpresent! Ett påfund vi aldrig har ägnat oss åt tidigare, men som jag nu tycker ska bli en tradition!

Särskilt som påskpresenten var till mig... eller ja till oss alla! För det är ju inte bara jag som blir glad av den... tror jag inte iallafall...

Jag har ju som ni kanske förstått en väldans bra man! Han fick mig att ta den stora trots att jag först tyckt att det räckte med mellanstorleken...

Tur att jag lät mig övertalas för nu inser jag att det var helt rätt att satsa stort!
Är helt klart lite små kär i min, harkel, vår fågelbur!

Denna låååånga dag ska ägnas åt tårtbak och lite annat smått & gott!

Hoppas att ni har en bra start på påskhelgen!

Kram Mimmi

12 kommentarer:

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Underbart fint du gjort vid entren och fågelburen är också jättefin, så bra att du fick ta den stora ;)

Passar på att önska Dig en riktigt Glad Påsk!
Kramar Linda

Anonym sa...

Jag letade efter dig..

Superfin bur! Vilken tur att du tog den stora :D

Ha en glad påsk :D
Kram Lily

Anki sa...

Tack för din omtanke vännen!
Mm du gjorde helt rätt i att ta den stora, den är helt ljuvlig!
Önskar dig en Glad Påsk!

Kramisen!

Cilla sa...

Vilken kanon fin bur!! Det där med påskpresenter é inte så dumt.. #ler#
Tyvärr började jag redan när våra barn var små med både ägg och presenter så nu kommer man inte ifrån det..
En underbar Påsk till dig!!
Kramen Cilla

Mia sa...

En så söt fågelbur den är inte bara fin nu utan året runt med säsongens växt.
Du får ha en trevlig påsk hoppas kvasten är hel till nästa år så det blir en resa.
Kram Mia

Unknown sa...

Hej!
Vad kul med en ny besökare!
Har du turen att bo vid en sjö du med!
Har kikat runt hos dig med och ni har det jättefint!
Hoppas du får bättre tur nästa påsk då du drar till Blåkulle:))
Ha de gott så hörs vi igen!
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin bur .Jag har letat men inte hittat någon.men din tyckte jag om!!!!Va har du kommit över den,pris ?Vad fint du gjort vid din trapp.Jättegulligt.Jag har börjat följa din blogg Tyckte om den söt och gullig.Önskar dej en skön kväll Påskkramar Rita♥

Emelie sa...

Hej du rara!
Vilken underbar fågelbur! Visst är det bra att man får lite välbehövlig hjälp från makarna ibland - att satsa och köpa alltså *fniss*

Vad roligt att du ville vara med i min utlottning!

Ha en härlig påskhelg!
kram Emelie

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Ja vi är nog lite speciella vi bloggmammor. Barnen får acceptera kameran som en familjemedlem ;)
Vacker bur!
Kram Milla

Fröken Fräken sa...

Låter mycket bättre med påskpresent än ut och resa på en kvast! Herr Fräken är också väldigt bra på att övertala mig till att köpa större/mer/fler/längre än vad jag egentligen tänkt.. men jag är väldigt sällan ledsen för det! ;-D

Hanna sa...

Så fin bur.
kram
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Anneli sa...

Hejsan.

Du ska se att du nog kommer iväg nästa år...hi hi...

Känner igen det där med köpet av buren!
Plötsligt när man ska till så blir man snål och tycker att det räcker med en liten, men då övertalar min käre man mig alltid och säger Ta nu den du tänkt, annars ångrar du dig!
Och visst är det så....

Buren var ju jättefin, förstår att du ville ha den.

Ha en fortsatt fin påsk,
Kram Anneli.