måndag 5 april 2010

Av påsken 2010...

återstår det inte längre så många timmar. Tänk att alla ledigheter ska rusa iväg... Men vi har haft en jättebra påsk så det är väl därför tiden gått så fort!


Påskaftonen bjöd på ett underbart väder med nästan ljumma vindar! På eftermiddagen for vi till min bror med familj där det åts en massa god mat, firades en Prins och på kvällen tändes ett påskbål! På påskdagen skådades både blåsippor och sädesärla! MEN någon hade glömt ladda batteriet till kameran *suckar* så de enda bilderna jag kunde ta var på bålet och när det blåstes ljus...
Får visa våra blommande krokusar istället för blåsippor, inte lika mysigt men lite söta är de!

Vi lägger badrummet på is (igen) för att istället prioritera att bygga en altan.. Kan tyckas märkligt och lite veligt...
Men visst känns det härligare att kunna ta kaffet på altanen en solig dag än i badet...
Vi som alltid trallar runt på " en sak i taget, en sak i taget trallalalla lalala" kan inte stå emot den enorma sollängtan som finns i oss, därför är en altan nödvändig!

Plintarna och material till stommen är inhandlade så nu får vi hoppas att det flyter på och att jag kanske kan få inta mitt födelsedagskaffe på den nybyggda altanen! ( Ingen press älskling!)

Stor kram Mimmi

P.S Svärmor kom med en ny fin kvast till mig, så till nästa år kan jag nog resa... D.S

5 kommentarer:

Louise sa...

Jag förstår så bra att ni väljer altanen...speciellt med denna tid som kommer emot :O) Påskbrasan ser häftig ut. Här hos oss finns ingen sådan tradition. ha en bra arbetsvecka!

Cilla sa...

Låter som ni haft en härlig påsk och visst rinner då bara tiden iväg.. Vi har även haft det kanon :0)
Ja men tro jag att altanen är prio 1 inför stundande sommar!! Skall bli kul att se resultatet!!
Ha det bäst rara du!!
Kramen Cilla

Kristin sa...

Klart altanen kommer i första hand nu när våren är här och inför sommaren!
Bra att du fick en ny kvast till nästa påsk :)
Ha en fortsatt fin kväll!
//Kristin

Lantligt i stan sa...

Låter som du haft en härlig påskhelg! Krokusar är till min glädje på väg upp i landet här också. Dessvärre har det snöat hela dan, men hoppas på bättre väder i morgon då jag är ledig. Ha en trevlig kväll! OBS Lägger till dig i blogglistan så jag vet vart jag har dig! :-) Hoppas det är okey!
Kram Anki

Nettan sa...

jamen så ä det, man får ta en sak i taget och prioritera! fast d ä ju lättareagt än gjort...vill ju helst att allt ska ske på en gng!!
kram nettan