torsdag 14 januari 2010

Hur svårt kan det vara...

Jag tycker om att pyssla och att få vara kreativ. Ibland kastar jag mig över saker med mitt motto "hur svårt kan det vara" och får inse att saker och ting faktiskt kan vara rätt meckiga...
En sådan sak var när jag fick för mig att jag skulle sy ett lapptäcke till storprinsens rum. Lånade mig en symaskin, för som den sy-novis jag är finns inte det ingen i mina ägor, letade i skåpen efter gamla jeans och köpte mig tyg... Jag klippte, sydde, sprättade och svor nog en eller annan gång.
Det tog sin lilla tid det gjorde det men det blev ett lapptäcke
och jag lärde mig att sy!
Symaskinen har jag forfarande inte lämnat tillbaka... den blev ju min vän!

Kram Mimmi


3 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Hur fint som helst! Verkligen inte illa att ge sig på ett så stort projekt, vilket tålamod du har! Ha det gott! Kram Linda

Lilla hjärtat sa...

He!
Va kul att hitta hit. Lycka till i bloggvärlden!
Så fint du har det!
Kommer gärna tillbaka.
Kram A-K

Fröken Fräken sa...

Mysigt lapptäcke, förstår att du är stolt över det! Brukar inte heller bekymra mig om ett projekt är för svårt, utan sätter igång ändå. Går det så går det :-)