tisdag 12 januari 2010

17 grader kallt och snö!

Längtar efter värme och sol... fast jag måste medge att det är vansinnigt vackert ute nu!
Jag är ingen "snömänniska" som jublar och kastar mig ut i spår och backar på skidor... Därför har senaste tidens snö och kalla dagar gett mig massa inspiration till att planera för vår trädgård. För några år sedan grävde vi upp hela tomten för att kunna börja på noll. Vi har gjort stensättningar, murar och något land. Till våren har jag tänkt sätta några äppelträd och en shersminbuske. Saknar äppelträden vi grävde upp och doften av shersmin är fantastisk. Sen vill jag ju ha ett stort land med lavendel och rosor...


Så här såg det ut när vi gjorde grovjobbet i vår trädgård.


Nu längtar jag efter det här...


Får ta och inhandla lite vår i krukform i väntan på värmen...

Kram Mimmi

2 kommentarer:

Vita drömmar och choklad sa...

Självklart får du lägga till mig på länklistan. Lägger till dig oxå på min.

Kram Milla

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Här har du en till som är ungefär lika ny som du! Ditt sovrum är helt i min smak. Jättefint!
Hälsningar Agneta