måndag 7 mars 2011

Åtta

Solen skiner ute och jag har vårkänslor i kroppen!
Underbara älskade sol!
Gör så mycket för kropp och själ!

Har fått en utmaning av härliga Camilla, en utmaning som går ut på att jag ska berätta åtta saker om mig själv!


Plätt lätt när man är en sån intressant människa som jag!
*asg*
Men i alla fall...
Jag tycker mycket om att pyssla!
♥ Tycker om att ha ordning och reda omkring mig... plockar jämt och tycker märkligt nog mer och mer om att städa...*ler*

♥ Fönsterputsning är dock undantaget!!!

♥ Saltlakrids är favoritgodiset!

♥ Älskar sol och värme och är ingen vinter människa. Vintern är till för att elda ljus, mysa och pyssla...

♥ Har lätt för att ge mer än jag får tillbaka... i olika sammanhang.

♥ Är envis... (är oxe så jag skyller på stjärnorna ;))

♥Jag är "grevinna" och blivit döpt i champagne efter luftballong flygning!
En otroligt härlig upplevelse som jag rekommenderar!

Bilden tagen under den flygturen!

Det var åtta saker om mig och skickar nu vidare till alla som känner sig manade!

Nu ska jag ut och njuta av solen!

Önskar er en fin start på veckan!

Kram Mimmi

8 kommentarer:

Bittan sa...

Hej !
Alltid kul att få veta lite mer :-)
Det där med att oxar är envisa ..... det har jag aaaaaaaaaldrig hört :-)
Ha en mysig vårdag.

kram Bittan
PS har du spanat in min högerspalt..... På begäran BrudBittan med sin Darling haha

Mia sa...

Visst är det härligt ute nu man känner att våren är på väg även om det känns som långt kvar. Jag längtar också efter sol och värme.

Häftigt med ballongfärd men jag vågar nog inte göra det. Men man vet aldrig.

Ha det fint
kram Mia

Nyanser av vitt sa...

Ha ha en oxe bor i dig minsann :O)
Min pappa är greve då han fick en sån tur i present av oss. han är lyrisk fortfarande.
Kram Agneta

Lily sa...

Ja, man blir helt lyrisk av ljuset, solen och värmen :)
Kul att veta lite mer om dig :) Vi har ganska mycket gemensamt :) Fast jag är stenbock ;-))
Ballongfärd ser mysigt ut!!! Fast jag vet inte om jag skulle våga ;-))
Ha det gott i solen
Många kramar
Lily

Vita Falkens Lantliv sa...

Kul att få veta lite mer om dig:) Visst får man vår känslor nu i kroppen!

Ha det bra grevinnan!
Kram Susanne

Anonym sa...

Hej igen! Hoppas allt är bra med dig. Besök gärna min nya blogg. :)/Sofia

A House With A View sa...

Heeej söta mimmi! Vad roligt att få läsa om dig :) Och du, saltlakrits, håller med, finns INGET godare, haha.

Ha en finfin kväll!

Stooooooooooooor kraaaaaaam aka

millandante sa...

Grevinna och döpt i champagne... jag visste väl att det var något särskilt med dig!:);)
Roligt att läsa!
Kram