lördag 23 juli 2011

Rosor

Rosornas tid är nu...
Mina stackars New Dawn som fått flytta runt de senaste åren har nu hittat hem och stortrivs i en av "ringarna" och blommar å blommar å blommar...
Otroligt vackra och galet söta enligt min mening...
En annan överlevare är denna ros som fanns vid huset när vi köpte det.
Då var den enorm och överdådigt blommande, när vi sedan grävde upp hela trädgården för några år sedan fick den stryka på foten.
Men så kom det ett skott som vi satte i ett land och glömde bort...
I år blommar den och är så fin, otroligt vilken växtkraft det finns!

Har ni några favoriter bland alla vackra rosor?
♥♥♥
Kram Mimmi
♥♥♥


3 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Min absoluta favorit ros är Climbing Iceberg! Den bjuder på så vackra vita blommor ända fram till hösten, och doften sen! Och ett mörkgrönt bladverk och helt problemfri!

Kram Mimmi

Lily sa...

Aimable Amie, Mme Plantier och Cardinal de Richelieu, Shopshire lad, Louise Odier(absoluta är cardinalen o madamen) är några av mina favoriter. Det finns så oändligt många..
Ha en fortsatt go helg
Kram Lily

A House With A View sa...

Hej Mimmi!! Åh vilka hääärliga rosor!!! Jag har aldrig haft någon tur med de jag planterat tyvärr... Skulle gärna vilja ha ett par new dawn, vita buskrosor och en honungsros till min trädgård :)

Stooooooooooooor kraaaaaaaaaam aka