torsdag 12 juli 2012

Detta underbara väder...


För visst är det väl härligt att vi helt plötsligt ha något att prata om när man står i kön på Ica...
Regnet som öser ner och solen som har blivit folkskygg!
Inte mycket att göra åt är det heller!
Regnet faller och molnen hopar sig vare sig man
dansar soldans eller svär!
Har testat och insett att dagarna nu kommer att
 ägnas åt pyssel, shopping och svampplock!
För svamparna de växer så det knakar!
Shoppa är roligare när det regnar!
Och att pyssla är mysigare när molnen är mörka!

Loppisfynd jag gjorde i tisdags när jag var till grannbyn...
Söt skål som fick sig en ♥-påtråd och en härlig vas med tyngd i där lite av trädgårdens sommarblomster fick bo!
Fatet är loppat tidigare och ljusstaken är en gammal favorit.

Svamp plockade jag i går...
Så nu tar jag väl tag i pysslandet!

♥♥♥
Kram Mimmi
♥♥♥



3 kommentarer:

Anneli sa...

Precis rätt inställning!
Inte något att göra åt detta sommarväder......
Nä, man får hitta på annat mysigt, såsom shopping och pyssel.

Kram Anneli

♥Linda♥ sa...

Positivt tänkande underlättar minsann. Även om min positivitet har fått sig en knäck just idag när inspirationen till den mesta runnit bort med regnet. Ja, ja bara att ta nya tag. Fina loppor du hittat, tillsammans blev det jättefint. Ha det gott, Mimmi!

Kram Linda

Unknown sa...

Visst ska man se det ljusa i saker och ting och så även i vädret. Och efter regn kommer sol ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt