fredag 26 november 2010

Oj!

Oj vad tiden flyger iväg och vid dörren står första advent och knackar på...
Men nä jag öppnar inte än... har ju inte hunnit med det jag hade tänkt!
För visst är det så att jag skulle kunna göra en lista lång som en toarulle över allt jag skulle vilja ha gjort tills nu...
Men försöker att släppa det och inse att jag faktiskt har hunnit med en hel del ändå... sonen, läkarbesök och skrivit på för mitt nya jobb. Viktiga saker som inte kunde vänta...
Men visst hade det varit bra om jag hunnit plocka lite mossa och lingonris innan all denna snön kom...
Men men... i morgon ska det städas och huset ska lampas upp!
Har ni adventfärdigt än?
Rosorna är till er söta som kikar in trots att jag är en riktigt trist en...
Fredagskramar
Mimmi

P.S
Kan meddela att om vi har tur är sonen avpaketerad till jul!
*jublar*
D.S

7 kommentarer:

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Här är det upplampat och adventspyntat :)

Ibland räcker ju inte tiden till och snön kom ju så fort så jag hann inte heller plocka mossa och lingonris :(

Men men, snön ligger vacker och tur är väl det när snart 1a advent är här :)

Kram kram och ha en riktigt mysig helg och advent!

Anonym sa...

Har saknat dig!!!
Så skönt att det går bra med sonen!
Ligger också liiiite eftrer med adventsmyset men tror att det kommer att lösa sig ändå...:)

Kram Anna

Lily sa...

Vackra rosor! Tack för dem :)

För en tid sedan trodde jag att jag hade god tid på mig...Hmmmm! Verkligheten är en annan..
Nä, jag har inte adventspyntat! Bästa väninna och hennes man ska komma på söndag och dricka adventskaffe..I morgon ska jag bort! Får nog pynta på nätterna ;-))

Så skönt att höra att sonens paket är borta till jul :)

Ha det gott min vän
Kram Lily

Hemma hos Razzel sa...

Advent och julen smyger sig in här. Lite då och då när andan faller på ; )

Cathrin sa...

Det blir ju advent ändå. Försöker sänka kraven här hemma. Men det är ju så svårt när man vill så mycket. Måste kanske vilja mindre? Skönt att avpaketeringen sker innan det är julklappupp-packningsdax. ;)

Ha det gott i helgen
Kram!

Anna-Lena sa...

Det är så befriande att läsa att det är fler än jag som inte hunnit med att adventspynta än... Helgens schema är fullspäckat så vi får väl se när det blir av. Skönt att höra att sonens är avpaketerad till jul och att allt går åt rätt håll.

En riktigt mysig första advent önskar jag dig!

Kram Anna-Lena

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Pyntat? Är du rolig??? Jag har inte ens börjat leta efter julkartongerna... Har haft "panik i kubik" här hemma med "saker och ting" om har försenat oss ordentligt nu i november :-)

Vi tar det "piano" och besöker en julmarknad i morgon. Då kommer julkänslan snabbt fram :-)

Sen hem och pynta på söndag!
Det ska nog lösa sig :-)

Skönt att sonen mår bättre :-)

Kram Helena /franska liljan