lördag 5 juni 2010

Har fått Pippi!

Jag är som många andra svag för burar.
Nu har jag tyvärr inte haft någon lopppislycka då det gäller denna kategori... Då är det tur att det finns de som lever på att tillfredsställa våra behov! *ler*
När vi var till staden i veckan fick denna bur följa med oss hem och nu har den kommit upp!
En murgröna och en liten Pippi fick flytta in!
Så nu har jag pippi och Pippi-prickar!
Solen har gjort att jag har näsan full med fräknar och benen bländar inte längre de jag möter!
Underbart! Här njuter vi av det fina vädret och det gäller att passa på för underbart är kort! Regn ska komma in på måndag!
Hoppas att ni har en lika skön lördag som vi!
Kram Mimmi

12 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Åhh vilken fin bur!!! Och vad fint det blev med krukorna i förra inlägget.
Ja benen är det lite jobbigare att få färg på ty

Anneli sa...

Jättefin fågelbur!
Så gullig den lilla pippin var...

Visst är det gott med detta vädret, vi får passa på att njuta, för det är som du säger man vet aldrig hur länge det varar.


Ha det gott,
Kram Anneli.

hemma hos lilla mej sa...

Vilken ursöt bur.Gulligt med lilla pippin.Ja nuär det ju bara så härligt väder.Kanon.Önskar dej en härlig kväll.Kram Rita ♥

Vit som snö sa...

Hej Pippi:)
Gulligt med fräknar! Och din nya bur var superfin! Jag har nog aldrig heller sett någon bur på loppis men desto fler fina i nätbutikerna:)
Kram Cilla

Country Hill sa...

Såå... söt pippibur med gullig pippi!
Har heller hittat någon på loppis får nog göra som Du.
Ha en fin dag!
Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin bur, gulligt med den lilla fågeln. Här har det redan börjat bli disigt, syns att det är annat väder på gång.
Kram till dig
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Hej Mimmi
Vilken fin bur för din pippifågel. Välkommen att delta i min utlottning
Kram Agneta

Marie sa...

Fin bur du har, gillar oxå fågelburar men tyvärr har jag inte plats för många. Får bara suckta efter dem i alla fina bloggar runt om på nätet.

Ha en riktigt skön söndagskväll, kram Marie

Fröken Fräken sa...

Vilken fin bur! Jag har inte heller lyckats fynda någon bur, men med tanke på alla andra grejer jag har så kanske det är tur.. ;-D

Mia sa...

Vad fint du gjort i den lilla söta fågelburen och krukorna med sommarskruden var så söta smart sätt att dölja en ful kruka.
Visst är det härligt ute nu det är så svårt att vara inne då det är så skönt ute. Regn kanske behövs jag har sprungit med vattenspridaren varje kväll under dessa soliga dagarna för att vattna de nya plantorna i rabatterna.

Trevlig vecka önskar jag dig
Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Å så fin bur!!! Å du har dekorerat så fint i den!
Kram Agnetha

Vita huset 28 sa...

Åhhh vilken fin bur du har, jag letar också men än har det inte blivit någon. Jättegullig fågel i den också. Va fint med fräknar på näsan,avis ;) jag har blivit solbränd på axlarna i dag, men benen är det inte så mycket färg på än. Hoppas vädret håller i sig. Kram Camilla