söndag 27 juni 2010

Jag lever!

Under vintern går jag och drömmer om dessa dagarna!
Dagar då solen värmer gott, gräset är grönt och känns skönt under de bara fötterna och man riktigt känner hur det bunkras energi!
Jag älskar verkligen värme skulle kunna parkera rumpan i en solstol och bara lapa... men det finns vissa i familjen som inte tycker att man ska vara så trist... *ler*
Så lite händer det här... målarpenseln har fått fart, häftpistolen har fått ben...
Blommor har delats och planterats om, får se om de stackars rötterna klarade solens värme... tyckte jag var snabb med blommorna ser lite slokiga ut!


Har också insett att jag inte riktigt har koll på vad vi har i förrådet... har man för mycket saker då? MÅSTE RÖJA!
"Hittade" detta fat med två kompisar, ett större och ett mindre, när jag var ute och letade efter...hmn ja vad det nu vad jag letade efter... fina och praktiska tyckte jag å la till dem bland favoriterna! Perfekt vid grillen när mycket ska serveras! Eller för en bukett härliga sommarblommor!

Men röja i förråd kan man göra när det regnar! Finurla istället på om jag och trollen skulle pipa iväg till kusten igen... det är ju ganska skönt med havet där kan man vara lat! *ler*
Vi får väl se, saknar ju gubben när man är iväg...

Önskar er alla rara och goa som tittar in här en härlig start på veckan!
Kramar Mimmi

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bukett!
Ännu härligare måste det vara att ha en egen loppis i förrådet!*ler*
Faten ser jättefina ut och passar ju perfekt till sommarmaten...
Försök sätta ner rumpan och njut!
Kramar Tina

Levis o Vilda sa...

Spara rensningen till regniga dagar, de kommer var så säker. Åk iväg o njut av sommaren, svårt att göra det på hemmaplan för där finns alltid massa "behöver-göras-grejjer"
Ha det bäst!
Kram Mia

Cilla sa...

Vilka ljuvliga bilder!!
Njut & bara ha det bäst & ner med rumpan i solen.. Vem vet snart regnar det kanske...

Ha det underbart!!
Kramen Cilla

Country Hill sa...

Här har Du en till som behöver röja var ute i garaget igår kväll hittade flera saker jag inte ens visste att jag hade. Ja är man skrotsamlare så är man, måste erkänna att maken är måttligt förtjust, tycker det mesta är sopor.
Ha det gott!
Kram Lena

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja nu ska här lapas sol istället för röj!!! Nu skiter vi i städningen*S*
Jag hade lätt kunnat följa med dig till kusten och bara suttit i solen hela dagarna!
Men...jag har 15 arbetsdagar kvar:( SEN...sen....sen då ska jag bara SOLA!!! *S*
Ha det bäst vännen!
Kram Susanne

Ellinor sa...

Jag håller så med dig! ÄÄÄÄÄLSKAR värmen och njuter så jag kan spricka. Härligt!
Visst är det kul när man fyndar i sin egen bod. Men jag håller med dig. Det är för regniga dagar. Njut!
Ha det fortsatt gott i den fortsatta solen!
Kram
Ellinor

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej!
Jag älskar att röja, städa ur hemma för att ha minimalt med saker, bara sånt vi använder ;) Men finns det nått jag älskar mer är det SOLEN! Jag sparar energi så det ska räcka hela den tråkiga vintern.
Sätt solen som nr.1 och allt annat som nr.2 ;)
Kram milla

Mia sa...

Om man fick välja årstid så är det här också min favorit vill aldrig att sommaren skall ta slut.

Vi håller också på att röja i förrådet det skall bli syrum och butik till hösten. Tyckte att det var bättre att rensa än att flytta till större.
Vårt förråd ligger på skuggsidan så det är faktiskt skönt att rensa där då det är soligt.

Njut nu ordentligt i solen i sommar.
Kram Mia

Anneli sa...

Hejsan.

Visst måste man passa på att njuta av sommaren också.
Inte bara "hålla på hela tiden" som våra ungdomar säger till oss.
Men det är ju så att det är skoj oxå och fixa och dona.

Solar gör jag inte så mycket längre.....vet hur farlig solen är för oss vita nordbor....

Ha det gott,
Kram Anneli.

Hemlängtan interiör & design sa...

Vilken härlig sommarbukett!
Hoppas att du får en riktigt fin sommar!
Kram // Marie

Vita små hjärtan sa...

Härlig bukett!!!
Å sommaren kunde vara lite längre på året!!!
Ha de gott.
Kram Agnetha

Kristin sa...

Mmmmmmmmm.. ja nu njuter man i fulla drag av sol och värme. Alla de där måstena kan få vänta till höst och vinter :) Förrådet springer nog inte bort :) Själv har jag visserligen förrådsrensat och vart på tippen idag, men det är ju ett måste inför sommarens alla loppisbesök....
Ha nu en fortsatt riktigt härlig sommar!!!
//Kristin

Anonym sa...

Vilket toppenförråd du måste ha som döljer så fina ting :). Låter härligt med havet. Jag är så glad att sommarvärmen är här. Må gott! Kram Sofia