måndag 22 mars 2010

Julen varar ända till påska...

Inte så att huset är fullt av tomtar och gran, nä julen dansas ut ur huset på nyårdagen. Men fortfarande hänger det lingonkransar kvar på dörrarna...


Denna veckan SKA jag ta tag i detta, hoppas att det smälter undan lite mer snö och att temperaturen kan stiga lite... Minus 10 i morse, ingen höjdare!
Inne har det kommit fram lite påskpynt, två söta kycklingar fick krypa ner i lilla zinkbaljan.
Förra året fick prinsarna dessa i påskpresent av mormor och morfar och de har så klart fått komma fram! Gillar Bengt&Lotta!

På bordet har dessa härliga hönor (eller om det är tuppar?!?) fått sitt bo...

Mer påskpynt blir det nog inte... fast det det är ju flera dagar kvar och lite fler ägg måste vi väl ha... Å så var det att ta tag i utelivet... *huttar*

Hoppas att ni får en go start på veckan!

Kram Mimmi

4 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Gillar ditt pynt, kycklingarna såg nykläckta ut! *ler*
Tack för värmande ord!
:)

Lantligt i stan sa...

Så fint du påskpyntat! Ska försöka få till något pynt jag med, men det får nog vänta till fredag då jag slutar jobbet tidigare. Visst ser man fram emot snösmältning och vår nu! Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Anki

Lily sa...

Fint påskpynt du har!
Jag ska försöka pynta lite till helgen :D
Ha det gott
Kram Lily

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Finfina påsk-saker. Min favorithögtid när jag var liten :)
Ha en bra vecka!
Kram Milla