söndag 21 mars 2010

På tu man hand!

Igår hade jag och mannen i huset egentid! Vi tog en tur till Jönköping, strosade runt gick på torget och så fick favoritaffären i staden, Anna-K, sitt besök och det var mannen som övertalade mig att vi behövde en lykta... Bilder på den kommer en annan dag. Köpte även en lampskärm som blir bra i vår groventre´.
Det blev ett besök på Konradssons kakel, vi måste ju snart bestämma oss! Tror att jag börjar bli en velpotta! Har gått från träväggar till "tunnelbanekakel" till att vara inne på enkla vita plattor...En neutralbas inget som stör ögat...

Problemet är ju bara att det finns en mängd vita plattor... *ler*

Dagens roligaste var ändå besöket på loppisen och att det var mannen som fyndade och inte jag! Han hittade detta söta sop set som ska ligga vid braskaminen... För 35 kronor var det väl ett fynd!?!

Skrivbordet som vi spanat på fanns inte kvar, det verkar vara lite hopplöst att hitta ett litet nätt som ska få rum under trappan...

Vi hade verkligen en härlig dag, man behöver verkligen få vara bara två ibland...så tack svärmor att du tog hand om våra bustroll några timmar!

Nu ska jag packa in barnen i bilen och åka till mor och far, er andra tittar jag in hos i kväll!

Hoppas ni har en riktigt härlig söndag!

Kram Mimmi

4 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Och snön den bara faller ner ... la, la! *ler* Vad skall man göra åt det? Jo, hade jag fyndat sopsetet så hade jag kunnat sopa bort snön från trappan ... bara för setet är väldigt fint!
:)

Louise sa...

Finns det män som tycker att man behöver köpa en lykta??? Vau, håll i honom :O)

Fröken Fräken sa...

Härligt med en egendag!
FInge jag välja kakel till mitt badrum (trist nog våtrumstapet där nu..) skulle jag välja standardkakel, 15x15 cm, i vitt. Klassiskt och stilrent!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Kommer själv ihåg när jag skulle välja kakel vilka bekymmer jag hade med att bestämma mig. Hade en hel drös med kataloger som jag nästan bläddrade sönder... Vi var också på Konradssons men jag blev lite besviken för jag trodde utställningen skulle vara större.
Jaja det hela löste sig väl till slut, och nu är vi nöjda!!

Vitt kakel finns det ju en hel uppsjö utav och det blir ju aldrig fel med vitt. Om jag var du skulle jag välja moderna större vita kakelplattor och bryta av med mosaik likt det ni har i köket, för att matcha ert snygga kök!! (vad praktiskt med den upphöjda diskmaskinen)
Sen kan man bryta av den moderna basen med lantligt eller vad man nu föredrar :)

Jisses vilket fint fynd Ni gjort, eller kanske ska säga mannen?!

Ha det gott vännen!
Kram kram